Rubicon Owners Forum banner

PLX AM-SFR breedband O2-module met HP Tuners Prolink

4.2K views 8 replies 5 participants last post by  GoldenGorilla  
#1 ·
Als onderdeel van mijn doel om het vermogen in mijn Jeep te vergroten, wist ik dat ik uiteindelijk een breedband O2-sensor zou moeten gebruiken om te helpen bij het afstellen. Ik was niet echt geïnteresseerd in een display in de jeep, ik wilde het gewoon rechtstreeks in VCM Scanner loggen. Ik bekeek de opties, 2 ervan zagen er echt aantrekkelijk uit, de kleine unit van Innovate en deze van PLX. PLX biedt met dit apparaat voor iets meer een mooie digitale meter aan. Ik heb niet het gevoel dat ik het nodig heb voor mijn doeleinden. Een van de redenen dat deze units me aanspraken, is dat ze tegelijkertijd een smalbandsignaal konden uitvoeren en ik dacht dat dat geweldig zou zijn om dit in de plaats van een van de 2 upstream sensoren te plaatsen, wat het ideale punt is om te meten. Helaas is Chrysler altijd op zoek naar manieren om technisch aan een regelgeving te voldoen en tegelijkertijd goedkope klootzakken te zijn. Elke O2-sensor heeft een verwarmer aan de binnenkant en de fabrikant moet de verwarmer bij het opstarten controleren. De meeste doen dit door het verwarmingscircuit direct te controleren, wat een extra draad naar de ECU vereist. Maar Chrysler doet het indirect door bij het opstarten een andere spanning door het O2-sensorcircuit te sturen en te kijken of de weerstand binnen een bepaalde tijd daalt. De kleine Innovate- of PLX-boxen zullen dat niet ondersteunen. Met HP Tuners kon ik een van de 4 fabrieks O2-sensoren uitschakelen en dit apparaat in die aansluiting steken. Ik woon echter in een gebied met emissietests en ik wil liever niet de hoofdpijn hebben als ze om de een of andere reden naar alle 4 de sensoren verwijzen. Het duurt minstens nog 11 jaar voordat ik kan overstappen op de status van klassieke auto en mogelijk een vrijstelling kan krijgen. Hoewel ik er zeker van ben dat deze jeep dan nog steeds zal werken, heb ik er geen vertrouwen in dat ze de lat niet weer zullen verplaatsen. Vroeger was het 25 jaar.

#2 ·
Geweldig werk - bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit met ons te delen!

• Like
Reactions: johncanfield
#3 ·
Zijn de headers eenmalig op maat gemaakt of commercieel verkrijgbaar, behalve voor de O2-bung? Uw uitstekende uiteenzetting heeft me aangemoedigd om meer te leren over O2-sensoren, ik heb nog nooit nagedacht over de sensortechnologie - het heeft mijn interesse gewekt.

#4 · (Edited)
Zijn de headers op maat gemaakt of commercieel verkrijgbaar, behalve voor de O2-bung? Uw uitstekende uiteenzetting heeft me aangemoedigd om meer te leren over O2-sensoren, ik heb nog nooit nagedacht over de sensortechnologie - het heeft mijn interesse gewekt.
Het zijn aFe Power's 409 shorty twisted steel. Ik heb ze gekozen omdat ze dikkere buizen gebruiken dan andere. Ze zijn ook CARB-legaal.

#5 ·
Ja, die kruispijp lijkt de beste plek. Maar natuurlijk, zoals je zei na de eerste katten. Maar het zal je nog steeds metingen geven, en het zoeken naar afwijkingen is waarschijnlijk het belangrijkste. Dit is normaal, ik heb dit gedaan en dit is de verandering die ik heb gekregen. Ik weet zeker dat je dit zult doen, maar het een beetje laten rijden om normale metingen vast te leggen, is wat ik zou doen. Begin dan met het aanbrengen van de wijzigingen en kijk wat er gebeurt.

Geweldig spul.

#7 ·
Ja, die dwarsbuis lijkt de beste plek. Maar natuurlijk, zoals je zei na de eerste katten. Maar het zal je nog steeds metingen geven, en het zoeken naar variaties is waarschijnlijk het belangrijkste. Dit is normaal, ik heb dit gedaan en dit is de verandering die ik heb gekregen. Ik ben er zeker van dat je dit zult doen, maar een beetje rijden om normale metingen vast te leggen, is wat ik zou doen.

Geweldig spul.
Precies! Voorlopig probeer ik gewoon een goede basislijn te krijgen.

Ik denk niet dat de meeste mensen deze sensor nuttig zullen vinden met de standaard setup en eenvoudige bolt-on mods zoals een koude luchtinlaat en uitlaat en zelfs de headers en hogere ratio tuimelaars die ik heb geïnstalleerd. Het is voor tuningwijzigingen die de luchtstroom (stroker/nokkenas/turbo) en/of brandstofinjectoren aanzienlijk veranderen. Ik ga de jeep de rest van het jaar zo rijden voordat ik beslis of ik verder ga met het najagen van vermogen. Ik ben tot nu toe tevreden met de verbetering en ik probeer geen raceauto te bouwen. Meer natuurlijk rijden door zomer en herfst zal me vertellen of ik genoeg heb gedaan.

Ik heb eerder de WOT-brandstofverrijkingsvertraging verlaagd van 11,97 naar 1,97 seconden. Het closed loop-management blijft strak op stoic AFR zoals je zou verwachten. Ik zie die verrijking in de feed in het log dat ik tot nu toe heb gepakt als spanningsdalingen van stoic stabiele 2,3-2,4V (stoic 14,7 bij 2,35V) naar 1,4V (rijk ~13) als de injectorpulsbreedte toeneemt van 13-14 ms naar 16 ms bij WOT.

De O2-rasters in deze screenshots zijn de fabrieks smalband sensoren, alleen zodat er geen verwarring is over de gegevens. Ik moet ook kijken naar het smalband PLX-signaal.
Image

Image

#8 ·
Toen ik onze voormalige LJ opvoerde, liet ik voor en na een dynotest uitvoeren. Helaas konden we nooit de maximale boost bereiken, omdat de PCM blijkbaar een harde snelheidslimiet (mph) had ingesteld. Ik denk dat de motor begon te haperen bij ongeveer 90 mph of zo. Kan uw tuner een diepe duik in de PCM nemen om een variabele zoals RPM/MPH-limieten te wijzigen?

#9 · (Edited)
Toen ik onze voormalige LJ opvoerde, liet ik een dyno-run maken voor en na. Helaas konden we nooit de piekboost bereiken, omdat de PCM blijkbaar een harde snelheidslimiet (mph) had ingesteld, ik denk dat de motor begon uit te vallen bij ~90 mph of zo. Kan uw tuner een diepe duik nemen in de PCM om een variabele zoals RPM/MPH-limieten te wijzigen?

Hier is de uTube-video van de boosted dyno run:
Dat kan inderdaad. De fabrieksinstelling is 92 mph. De eerste 2 dingen die ik deed, waren het uitschakelen van het handmatige schakelindicatorlampje en het verhogen van de begrenzer tot 99 mph en ik veronderstel dat je het zou kunnen verhogen tot ongeveer 155 mph.

Image